tiistai 4. helmikuuta 2014

Tilaaminen ulkomailta

Ajattelin tehdä postauksen liittyen tilaamiseen ulkomaisista nettifirmoista. Itse olen melko skeptinen minulle ennestään tuntemattomia nettifirmoja kohtaan. Siksi monesti googletan kyseisen firman ennen kuin tilaan sieltä mitään. Olen viime aikoina löytänyt jopa kolme design kamaa myyvää huonekalufirmaa, jotka ovat ns. huijareita. Tämän vuoksi suosittelen, että ottakaa todella selvää, mistä olette tilaamassa ja mitä! Lähinnä syy, miksi tilaan ulkomailta jos tilaan, johtuu siitä, että tuotteet ovat monesti halvempia siellä kuin suomalaisissa nettikaupoissa. Poikkeuksiakin tosin löytyy ja siksi on hyvä käydä hintavertailua eri firmojen sivuilla. Olen tilannut lastenvaatteita esimerkiksi Nextiltä, kakkutarvikkeita Have your cake and eat it- sivustolta ja nyt uusin tilaukseni oli saksalaiselle sivustolle, josta tilasin... tittidii... Uten Silon!!!! Firma vaikutti ihan luotettavalta ja maksu tapahtui turvallisena pidetyn Paypalin kautta. Nyt vain pakettia odottamaan <3. Hinta Uten Silolle oli huomattavasti edullisempi kuin suomessa. Peräti -80€ vähemmän. Ja vaikka postikulut tulevat maksamaan noin 20€, niin silti hinta jää suomen hintoja alhaisemmaksi. 

Yksi miinus puoli ulkomaisista firmoista tilaamiseen kyllä löytyy. Nimittäin palautus, joka on yleensä maksullista tilaajalle. Tästäkin toki poikkeuksia löytyy, mutta monissa firmoissa joutuu ikävä kyllä postikulut maksamaan sitten itse. Tämän vuoksi tilaan avain tuotteita, jotka ajattelen varmasti pitäväni. 


Onko teillä kokemuksia ulkomaisista nettifirmoista, jos niin minkälaisia?










1 kommentti:

  1. Ei yhtäkään kokemusta, en osaa! :D Ebayn kautta jotain olen kyllä ostanut ja Paypalilla maksanut. Nextiltä olen miettinyt tilaamista, mutta en ole löytänyt selkeitä (suomenkielisiä) ohjeita mistään.

    VastaaPoista